فیلم قاتلین ماه گل (Killers of the Flower Moon) جدیدترین فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی به شمار می‌رود که داستان تحقیقات اف‌بی‌آی درباره قتل اعضای قبلیه بومی آمریکایی اوسیج در شهر اوسیج اوکلاهاما را بازگو می‌کند. با کشف نفت در زمین‌های این قبیله در دهه ۲۰ میلادی، قتل‌هایی رخ داد و همین نیز باعث شد تا اف‌بی‌آی به اینجا بیاید و شروع به تحقیق بکند. برای نقد و بررسی فیلم Killers of the Flower Moon با سینما تابلو همراه باشید

در فیلم «قاتلین ماه گل» لئوناردو دی کاپریو نقش ارنست بوکهارت را بازی می‌کند و همسر وی به نام مولی با بازی لیلی گلداستون از قبیله اوسیج است و همین نیز باعث شده تا او و خانواده‌اش در مرکز داستان این فیلم قرار داشته باشند. رابرت دنیرو، جسی پلمونز و برندن فریزر از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر هستند.

فیلم «قاتلین ماه گل» در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ به روی پرده سینماها آمد و توانست تحسین منتقدان و حضار را بدست بیاورد. این فیلم قرار است بعدا روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس عرضه شود. در ادامه نظر برخی از منتقدان برجسته درباره این اثر را مشاهده می‌کنید.

نقد و بررسی فیلم قاتلین ماه کامل

«قاتلین ماه کامل» آخرین فیلم ساخته مارتین اسکورسیزی در جشنواره فیلم کن اکران شد و فیلم در حال حاضر امتیاز 96 را از راتن تومیتوز و 91 را از متاکریتیک دریافت کرده است.
جاستین چنگ منتقد ورایتی در نقد خود می‌نویسد:«فیلم‌های اسکورسیزی همیشه یک رویداد مهم هستند. و رسیدن «قاتلین ماه کامل» به سینما، برای عشاق سینما، بهترین نشانه برای این است که سینما، به معنایی که پیش از کرونا در سال 2020 بود، واقعا سالم است و بازگشته.» او ادامه می‌دهد:«این اولین باری نیست که اسکورسیزی ماجرای روح آسیب دیده یک مرد را در مرکز اثرش قرار می‌دهد. اما سه گانه اسکورسیزی، دیکاپریو و دنیرو با اینکه اصلی‌ترین نقطه فروش فیلم است، اصلی‌ترین حواس پرتی اثر هم هست چرا که بازی گلدستون، با ترکیبی از اقتدار، سردرگمی و ترس، دینامیک رابطه ارنست (دیکاپریو) و مالی (گلدستون) را پیش می‌برد.»
دیوید رادنی منتقد هالیوود ریپورتر هم می‌نویسد:«در لحظاتی خشم تاریک اما دیدنی دنیرو یادآور بهترین بازی‌هایش در نقش یک مرد مافیایی است. اما تغییر دیدگاه فیلم به یک درام تاریخی آمریکایی روح تازه‌ای به اثر می‌دمد که آن را متفاوت از سایر کارهای اسکورسیزی می‌کند. هر سه بازی فیلم عالی هستند، اما پیچیدگی شخصیتی که دیکاپریو بازی می‌کند واقعا سزاوار ستایش است.» (نقد و بررسی فیلم Killers of the Flower Moon)
پیتر هموند منتقد ددلاین هم در نقد خود نوشت:«راههای زیادی هست که بشود لذت وافر تماشای فیلمی از یک استاد فیلمسازی را آن هم در اوج کارش و زمانی که همسن و سالهایش بازنشسته شده‌اند، خراب کرد. من اما این کار را نمی‌کنم و می‌گویم زمان طولانی 3و نیم ساعته فیلم که توسط فیلمساز و تدوینگر کارکشته‌اش انتخاب شده، هرگز لحظه‌ی تلف شده‌ای ندارد. بله این فیلم از بسیاری از جهات عظیم است، و همه چیز در خدمت داستان است. و من هرگز به ساعتم نگاه نکردم.»
پیتر بردشاو منتقد روزنامه گاردین ستایشی تمام عیار از فیلم نوشته: «اسکورسیزی داستان حیرت انگیزی را ارائه می‌دهد. این فیلم کاملا جذب کننده است، داستانی که اسکورسیزی آن را مانند تاریخ پنهان قدرت آمریکایی تعریف می‌کند، مثل یک همه‌گیریی از خشونت پنهان انسانی که سفره آب انسانیت را آلوده می‌کند.»
پیتر دبروگ منتقد ورایتی یکی از معدود منتقدهایی است که با اینکه فیلم را دوست داشته (امتیاز نقد او 70 درصد است) اما نکات منفی در مورد فیلم هم گفته از جمله زمان طولانی فیلم :«فیلم بیشتر شبیه یک مینی سریال است تا یک فیلم عظیم. «قاتلین ماه کامل» با زمانی نزدیک به دو ساعت می‌توانست در سینما بسیار دیده شود. اما با این زمان طولانی بیشتر مردم منتظر تماشایش در خانه‌هایشان می‌مانند.»

خرید تابلو فیلم و سریال

4 دیدگاه برای “نقد و بررسی فیلم Killers of the Flower Moon”

  1. Wow, incredible blog layout! How lengthy have you been running a blog for?
    you make blogging look easy. The full glance of your web
    site is wonderful, as well as the content!
    You can see similar here najlepszy sklep

  2. Howdy! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m
    not seeing very good results. If you know of any please
    share. Appreciate it! You can read similar text
    here: Sklep internetowy

  3. Hi! Do you know if they make any plugins
    to assist with SEO? I’m trying to get my website to rank for some targeted
    keywords but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share.
    Kudos! I saw similar art here: Scrapebox List

  4. Wow, marvelous blog layout! How lengthy have you ever been running a blog for?
    you made running a blog look easy. The entire glance of your website is magnificent,
    as well as the content! You can see similar here e-commerce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درحال بارگذاری ...
پشتیبانی از طریق واتساپ